Wyszukaj lokal
Wyszukaj lokal
 
doRestauracji.pl MAKRO poszerza ofertę BIO warzyw i owoców

MAKRO poszerza ofertę BIO warzyw i owoców

poniedziałek, 20 Lipiec 2015, 13:04

Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na pochodzenie warzyw i owoców oraz metody ich uprawy, co skutkuje dynamicznym rozwojem rolnictwa ekologicznego. Zgodnie z tym trendem oraz ideą zrównoważonego rozwoju, sieć MAKRO Cash & Carry poszerza swoją ofertę BIO warzyw i owoców.

MAKRO poszerza ofertę BIO warzyw i owoców

Do niedawna w halach MAKRO można było znaleźć głównie BIO warzywa, takie jak: cebula, czosnek, ziemniaki, buraki, marchew, pietruszka, seler i włoszczyzna. Jednak klienci odwiedzający sieć coraz częściej pytali o możliwość wprowadzenia nowego asortymentu BIO. W odpowiedzi na zwiększające się zainteresowanie tego typu produktami, od drugiego tygodnia czerwca br. oferta BIO warzyw została poszerzona oraz wprowadzone zostały BIO owoce. Na liście nowości znaleźć można pomarańcze, cytryny, ananasy, awokado, kiwi, bakłażany, cukinie, ogórki, pomidorki cherry i pomidory gałązka oraz kukurydzę gotowaną.

Każdy dostarczony do naszych hal artykuł BIO ma unijne logo produkcji ekologicznej – jest to biały liść na zielonym tle. Widząc to logo, konsument ma pewność, że BIO owoce i warzywa zostały wyhodowane zgodnie z przepisami unijnymi dotyczącymi ochrony środowiska, czyli nie użyto nawozów sztucznych oraz pestycydów – podkreśla Joanna Nakonieczna, specjalista ds. warzyw i owoców w MAKRO.

Rolnictwo ekologiczne to obecnie najbardziej zrównoważona metoda produkcji żywności, która jednocześnie jest przyjazna środowisku. W Polsce w ostatnich latach nastąpił wzrost powierzchni użytkowej oraz liczby gospodarstw ekologicznych, co było spowodowane zwiększonym zainteresowaniem konsumentów na produkty tego typu. Od 2005 roku do dzisiaj ta liczba wzrosła 11-krotnie. Dzięki temu zajmujemy w Unii Europejskiej trzecie miejsce pod względem liczby gospodarstw ekologicznych. Wyprzedzają nas tylko Włochy i Hiszpania.

 

źródło: makro.pl

foto: PDPhotos - Pixabay.com

  • SMAKOSZE
  • Targi HORECA/GASTROFOOD, Kraków
  • ENOEXPO, Kraków
  • Opolfest 2015
  • Kawa dla Fundacji
  • Kornelia Polnisches Restaurant
  • Prospectum s.r.o.
0.00562405